lørdag, september 23, 2006

Jeg drar bort resten av året, jeg!


Fram til 30. november blir dette mitt nye studiested:

Johann Wolfgang Goethe-Universität Frankfurt am Main
Senckenberganlage 31
60325 Frankfurt am Main
DEUTSCHLAND
(se bildet av uni t.v.)

Det er et universitet med 35.000 studenter, eller 35.001 student når jeg kommer dit. Jeg drar helt alene ut i den store verden. Skal ta 10 studiepoeng tysk litteratur og bo på bed&breakfast i 7 uker mens jeg er der.

Så den 4. oktober er siste gang på lenge at dere vil se meg her i Tromsø. Først flyr jeg til NG-konferansen, og så drar jeg videre til Tyskland etterpå.

Hmm, rart!


Men det er en fin by, er det ikke?

Her kommer litt fakta om innbyggertall o.l.

Bevölkerung: 655.000
Weiblich (kvinnelig): 51 %
Auslländer/innen: 25,4%
Einwohner innen je km2: 2638

Interessant!

8 kommentarer:

bigdaddy sa...

Hva betyr:
Auslländer/innen: 25,4%

At en fjerdedel av befolkningen er utlendinger?

Eller at bare 25,4% bor i byen, og de andre i landet rundt?

Eller at 25,4% studerer på universitetet?

Saxofonmannen™ sa...

Menmenmen... forlater du oss...? :'-(

Solveig M sa...

om en liten stund ser dere meg ikke. og dit jeg går kan dere ikke komme. men så skal dere se meg igjen, og deres glede skal være overmåte stor!

btw, ausländer er utlending, ja, og ausländerinnen er kvinnelige utlendinger, og ja, 1/4 av innbyggerne i frankfurt er utleninger/utlenderinner.

Anonym sa...

Ojjj, duuuh! Det ser jo ut som en skikkeli metropol!!
Har du besøksforbud?

Solveig M sa...

Å, du må komme og besøke meg!
Ta ryanair fra Torp, så koster det bare 283 kr en vei!
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
Da kan vi ligge og sole oss på stranda og nyte livet.
Selv om jeg tviler på at du klarer å komme deg helt ned dit i høst...

Saxofonmannen™ sa...

Går du for å gjøre i stand et sted for oss? Dit du går, vet vi jo veien...

Solveig M sa...

Jepp, du må gjerne komme på besøk, saxofonmannen!
Jeg kan bygge hytter på fjellet, en til deg, en til Moses og en til Elias!
Men vokt deg for falske Solveiger. Mange skal komme i mitt navn og si "det er jeg", men når sola går ned i vest, skal det være tegnet på mitt komme, og fikentreet skal visne!

Idalexa sa...

det e rart, du.

..den som ikke drikker, ditt (dumme) brød eller spiser, din vin, får ikke ta del i din herlighet.