søndag, mai 21, 2006

Grillparty


En dag som starter dårlig, kan ende bra!
Var ikke så veldig blid i morges. Av uvisse grunner. Det er noe med lange dager uten andre planer enn å skrive oppgave. Man kan føle seg litt ensom da. Selv om det å skrive tyskoppgave er litt gøy, faktisk!

Men sola skinte, og jeg bestemte meg for å gjøre noe koselig; gå på butikken og kjøpe is. Tok med meg 23 kroner. Gikk en ekstra lang omvei til butikken for å prate med Gud om min vonde magefølelse som kom fra ingensteds hen og lå som en mørk sky over mitt sinn (sehr poetisch geschrieben, muss ich sagen!).
Skyen letta, og jeg kjøpte meg kroneis for 12 kr og iskald cola på boks for 11 kr = 23 kr.
Så skrev jeg på hjemmeeksamen. Og fant ut at jeg ikke trengte 10 sider, men 8-10. DET er stor forskjell, faktisk. Da har jeg bare ei side igjen (og en dag igjen å skrive den på).
Og så ble jeg sulten. -Skal meg spise helt alene, tenkte jeg...

Men Norvald, Christian, Andreas og Simon var også sulten, så vi kjøpte sommerkoteletter og grilla ute i sola:)

Meg hadde kjøpt smågodt som gutan ville ha. Derfor helte Simon vann på meg, og Andreas spidda meg med en gaffel, og Christian helte enda mere vann på meg, og jeg ble søkkvåt! Men jeg hevna meg, og helte mugger med vann på dem også!
Så var det oppgaveskriving og grand prix på internett-tv. Heja Carola (sangen var dårlig, men dama er hur kul som helst)!

God natt!

10 kommentarer:

Prinsesse Solstråle sa...

De helte vann på deg og stakk deg med gaffel?
Tror ikke jeg hadde våget å grille sammen med dem...
Så bra at eksamen går bra. Jeg har på tirsdag, men har kapitulert. Jeg er altfor syk til å orke å lese mer. Får bare ta det som det kommer...

Solveig M sa...

du kan jo ikke lese mer enn du i praksis er i stand til, så jeg synes det høres lurt ut å ta det med ro!!
Lykke til, altså!

Idalexa sa...

tror ho bare kom så høyt opp fordi ho e carola. den norske sangen var MYE bedre. så det så.

Dritkul finsk sang da. e helt enig i at vi treng mere hard-rock hallelujah! Go orker!

trur æ stekk sørover på onsdag. det skal bli regn og kaldere her, og sol og varmere der. så har jeg fri fra kl 10 onsdag til fredag. Valgets kval? nej, valget er lett!

ses in-real-person om akkurat ei uka. da vi slikke sol ilag. jeg slikke sol idag. jeg brun ble!

løv u sister. idasmil fra 19-gradige sortland

elisabeth sa...

du e mæ ei god kræmkaka;)

Sumlevoll sa...

Jeg bare sier det: Det var ditt valg å bli bestenket i stedet for å gi oss litt godteri, hvem er egentlig offeret her? Er det den som nekter å dele, eller er det de som ikke får ta del i E-stoff gledene til andre? Vår vannkrig mot en undertrykkende godteri-person var velbegrunnet - vi gjorde det som var rett! Og du klarte forresten ikke å ta meg, bare så det er sagt...

SOLveig sa...

om det e noen som vet om en leilighet til så si ifra?
ei venninne herfra flytte høyst sannsynligvis til tromsø i sommer - og e interessert i en plass å bo som jo naturlig e...

????

heia carola.
gennom alt.

SOLveig sa...

solveig, du e avslørt!

bildene e ikkje fra samme dag.

eller driv du først å slettehåret for så å krølle det igjen senere på dagen!??

hilsen en meget observang solveig2

Solveig M sa...

Wow, godt observert!!
Tenkte vel ikke at noen skulle tro de var det heller:P
Legg merke til korsene i øynene..

Idalexa sa...

må bare poengtere at obsertvant skrives ikkje med g på slutten, solveig!

SOLveig sa...

ida - har du hørt om dialekt? ;)