torsdag, november 16, 2006

Snart jul


I dag var det 18 grader og sol! De holder på å bygge opp det store julemarkedet nå... Juletreet er allerede satt opp. Av en eller annen merkelig grunn synes jeg det er noe som ikke stemmer. Tror det må være fraværet av snøen og kulden!
I alle fall, her kommer...

SOLVEIGS JULEØNSKELISTE
(under oppdatering)
1. MacBook*
2. Steinbergs Cubase (musikkprogram) for Mac

3. Brettspill: Risk, alias, settlers++
4. Digitalkamera (et dyrt, bra et. Kommer tilbake til det senere. Noen tips?)
5. Vokal-Mikrofon (som også kan kobles til pc, evt overgangskabel)
6. Tyske bøker, dvd'er osv.
7. Musikalnoter
8. Månedlige støttepartnere til Ny Generasjon Troms, slik at jeg får meg jobb etter jul:)
9. Printer

10. tykke ull-lester
11. arkivmappe
12. julekaker (kokosmakroner, tynnlefse, mandelmakroner, lebkuchen ...eller noe sånnt)
13. Anne Franks Dagbok på tysk
14. Snø


Sorry, vet det er dyre ting, men det er virkelig dette jeg ønsker meg. Kanskje kommer jeg på noe billigere etter hvert...

*Image
  • Intel Core 2 Duo-prosessor på 2,0 GHz
  • 1 GB hukommelse
  • 80 GB harddisk1
  • To-lags SuperDrive-stasjon

13 kommentarer:

Idalexa sa...

..ksjhavstoshj..

neida =)

Idalexa sa...

kunne du forresten få ræva i gir og ta quizen min (link på bloggen min)??!

-før vinneren kåres

Anonym sa...

Villa bytta cubase med logic om jeg var deg...

Anonym sa...

studerer du tysk ja?

Sumlevoll sa...

Ville bære brukt garageband i starten, det funke nok bra om du ikkje har tenkt deg ut på de store eventyran... også ville eg ønska meg en sm57 - god allround mikrofon... Du vil i tillegg trenge et lydkort av en viss klasse om du skal kunne utnytte sånne program tel det fulle... en sm57 og en mac e alt man treng i starten. Macan nu tel dags har også innebygde mikrofona, men det e superstygt, men om du bære skal bruke det sjøl, og ikkje dele det, kan det være et godt verktøy tel å høre korsn sangan høres ut...

pjuuf... nok skriving...

Sumlevoll sa...

etter å ha testa macens garageband trekk eg det litt telbake... dog det funke, og e lett å bruke og sånt, men du kan ikkje gi låtan tel familien i julegave eller nåkka, førr det blir rett og slett førr stygt.... funke dog som nevnt om du kun skal ha nåkka å høre på sjøl...

Anonym sa...

Mulig å lage ting i Garageband, men Logic Express gir deg enormt mye mer for litt penger...

Og i morra er det tilbud på www.apple.no.

Anonym sa...

Praying 4 u, mi bella

Saxofonmannen™ sa...

Hm... hva med en sjokolade? :-)

Solveig M sa...

Jeg vet ingenting om Logic, jeg! Vet du, Redvald?
Garageband er litt for enkelt og dårlig program (uten at jeg har testa det), men jeg satser på ordentlige ting, jeg!
Hvem er forresten Moshi???

Anonym sa...

Logic er helt konge. Har vært på både Cubase og Digital Performer men landet på Logic nå. Anbefales!

Saxofonmannen™ sa...

Fikk du noe av det?

Anonym sa...

Heihei.. ei stund sia det e blitt oppdatert, men får bare si her på dettan innlegge... Godt Nyttår =)