lørdag, juli 22, 2006

I dronning Sonjas fotspor

Når dronning Sonja er i Vesterålen, bor hun på Lihallen i Sigerfjord.
Her var jeg med en tysk journalist på tirsdag. Fantastisk sted, høyt over bebyggelsen, med utsikt mot Sortland. Tidligere tuberkolosehjem, nå galleri, eksklusiv overnatting og sted for intimkonserter med f.eks Kari Bremnes og Maria Solheim.

Dette er senga som dronninga sov i:

Og dette badekaret har dronninga bada i:


Kult, ikke sant?

Vi har til og med en fjelltur oppkalt etter henne, den berømte Dronningruta mellom Nyksund og Stø. Når sant skal sies, så er det ikke akkurat den eneste fjellturen hun har gått mens hun var i Vesterålen, for vi har mange fantastiske steder her med underbar natur!

8 kommentarer:

elisabeth sa...

skal vi dra dit på ferie?

darlingand sa...

tell ziggerfjordn?

elisabeth sa...

ja,tell dronningrommet i sigerfjorden

Solveig M sa...

...tja, da må vi først oppnå en eller annen status, kjendisstatus, for hun leier ikke ut t hvem som helst. Jeg kan f.eks gifte meg m Marius t Mette Marit. Kanskje d hadde gått da?

Sigerfjord er forresten sterkt undervurdert! Jeg skal slutte å mislike den plassen, selv om jeg er fra Strand!

elisabeth sa...

Vi er jo kjendiser!
MesDaMes, you know:)

Solveig M sa...

Hvorfor gav vi aldri ut "Nesse"-ræppen vår?
Nesse e plassn
Nesse e stedet
Nesse e byen
Det urbane redet!

den hadde slått an!

darlingand sa...

e du sekker på at dronninga har bada i det badekaret? kanskje ho ikje ista å bad de dagan ho va der. det e en mulighet.....

Solveig M sa...

Tro meg, hun bada der!
Med stearinlysene tent, faktisk!
=)
Hun gikk jo masse på fjellet, seff bada hun!