tirsdag, mai 13, 2008

Det snør, det snør tiddelibom!

Det er det det gjør, tiddelibom!

Dette bildet ble tatt ut av kjøkkenvinduet mitt rett før jul.
...nei, vent! Det ble tatt i dag morges!!!
Kom mai du skjønne milde, liksom...

Nå snør det mye mer enn før!
Tiddelibom og huttemegtuuu!

Nei, nå ble jeg plutselig så inspirert til å lage en Tromsø-versjon av "Kom mai du skjønne milde":

Kom mai du mørke, kalde
Gjør skogen atter hvit
Og lave snøen falde
på hver en vårlig bit
Hvor vilde jeg dog gjerne forbande det synet jeg så
Akk kjære mai, jeg orker ei mere på ski å gå
Hei hå!

6 kommentarer:

darlingand sa...

bjuuuutifull påoetri!
her e det iallefall tina bort igjen..

Anonym sa...

Helt eni.
Dem kan si ka dem vil, men dettan e IKKJE normalt. Så det så.

Anonym sa...

ikke "det snør så mye mer enn før!"
den er sånn: nå snør det mye mer enn før.
måtte bare rette det opp.

no er mai, den skjønne og milde kommet :-)

Solveig M sa...

kjære anonym: nå er feilen retta på:) Takk for at du gjorde meg oppmerksom på d

Saxofonmannen™ sa...

Og tiddelibom staves med to d-er! ;-P

Tromsø og normalt er vel det man kaller antonymer...? Hva sier du Solveig, du som studerer språk på Universitetet?

Marianne sa...

En vakker tolkning av et klassisk mesterverk! *applaus* :D