onsdag, juni 20, 2007

Sommermat

Denne sommeren er dedikert til kreative påfunn. Følg med på bloggen min, så får du se hva tiden vil bringe!

Mitt første bidrag er et deilig sommermåltid - en fiskerett med nydelig dessert.
Fiskeretten er inspirert av en middag jeg fikk servert hos tante Ann på Nøtterøy forrige uke:)

Middag
Kjøp frosne, ferdigkrydrede laksebiter.
Tin dem og legg dem i en smurt, ildfast form.

Strø oppskjært vårløk og paprika
over og stek på 200 grader i 10-15 minutter.
Kok poteter og smørdamp gulrot og brokkoli som tilbehør.
Spises med
rømme og sitronskiver.

Drikke: Vann med sitron.



Dessert

Bak brownies etter oppskrift og bland inn 200 g hakkede hasselnøttkjerner. Ha røra i ei langpanne og strø også litt nøtter på overflaten før du steker den i ovnen.
Serveres med krem og ripsbær (evt tynne appelsinskiver dersom du ikke er så heldig å ha ripsbærtre i hagen!).

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg så det var noe kjent med bildene dine. Mamma og pappa har akkurat samme tallerkner som deg! Maten så forresten bra ut:-)

elisabeth sa...

det der så jo bra ut!
sånn laga du ikkje når vi gikk på vgs!

Solveig M sa...

Elisabeth: synes det er gøy med mat når man kan få den til å se pen ut!
Trond: jeg klarer ikke helt å plassere deg, selv om du er fra lille Tromsø. ehh... kjenner jeg deg?

Saxofonmannen™ sa...

Jeg kommer! :-)

Tordulf sa...

Bra måltid :) Nå har jeg oppdatert bloggen min. Enjoy reading it!